چرا تلویزیون جی پلاس هنگ میکند؟

چرا تلویزیون جی پلاس هنگ میکند؟

برخی از کاربران تلویزیون‌های جی پلاس، به‌ویژه مدل‌های سری J، با مشکل قفل شدن یا هنگ کردن دستگاه مواجه شده‌اند. مدل‌های جدید شامل دو نوع هستند: تلویزیون غیر هوشمند جی پلاس و دیگری هوشمند که در طراحی و منو بهبود یافته‌اند؛ اما همچنان ممکن است با این مشکل مواجه شوند. این مشکل می‌تواند آزاردهنده باشد، چرا که ناگهان تصاویر قطع شده و تنظیمات نیز به هم می‌ریزند.

این مشکلات می‌تواند به دلایلی مختلفی اتفاق بیفتند؛ از جمله:

  • عدم اتصال تلویزیون به وای‌فای
  • نبود همخوانی بین نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید تلویزیون با نسخه اپلیکیشن
  • فعال شدن Num Lock
  • نقص برنامه‌های جانبی
  • اشتباه بودن تنظیمات تایمر
  • قطعی برق

در این مقاله، هرکدام از این علل را بررسی می‌کنیم و راه‌حل‌های کاربردی برای رفع آن پیشنهاد می‌دهیم.

عدم اتصال تلویزیون به WIFI

یکی از دلایل اصلی هنگ کردن تلویزیون‌های جی پلاس، عدم اتصال به شبکه وای است. این مشکل می‌تواند باعث از کار افتادن دستگاه شود؛ بنابراین، باید در قسمت تنظیمات، بررسی کنید که آیا تلویزیون به روتر اینترنت متصل است یا خیر.

  • به منوی تنظیمات، بخش مربوط به WIFI بروید.
  • بررسی کنید که نام دستگاه شما در لیست موجود باشد.
  • اگر نام شبکه شما در لیست نیست، مجدد جستجو کنید.

ری استارت کردن:

  • تلویزیون را از پریز برق بکشید.
  • حدود 30 الی 60 ثانیه منتظر بمانید.
  • دستگاه را مجدد به برق وصل کنید.
  • پس از روشن شدن، به منوی تنظیمات بروید و دوباره به وای‌فای متصل شوید.
  • در صورت نیاز، رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

عدم اتصال تلویزیون به WIFI

رمز عبور را به دقت وارد کرده، به حروف کوچک و بزرگ و همچنین علامت‌ها توجه کنید. اگر مشکل اتصال رفع نشد، سعی کنید مودم وای‌فای را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید.

نبود همخوانی بین نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید تلویزیون با نسخه اپلیکیشن

یکی از راه‌حل‌های رایج، برای رفع مشکل قفل شدن تلویزیون‌های جی پلاس، به‌روزرسانی نرم‌افزار دستگاه است. این آپدیت می‌تواند اشکالات و ایرادات نرم‌افزاری را که باعث ایجاد دردسر می‌شوند، برطرف کند.

مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به اینترنت متصل شوید.
  • تنظیمات خاص از جمله تایمر خواب، تایمر خواب خودکار، خاموش شدن در حالت بدون سیگنال و محافظ صفحه را غیرفعال کنید.
  • به بخش “به‌روزرسانی سیستم” بروید و گزینه “به‌روزرسانی اینترنتی” را انتخاب کنید.

اگر فقط یک برنامه خاص مانند یوتیوب مشکل ایجاد می‌کند، آن را آپدیت، یا حذف و دوباره نصب کنید.

فعال شدن Num Lock

ممکن است در هنگام تایپ با استفاده از صفحه کلید متصل به تلویزیون جی پلاس، به‌جای حروف، اعداد ظاهر شوند. این مشکل به دلیل فعال بودن گزینه Num Lock رخ می‌دهد. Num Lock کلیدی است که معمولاً در سمت راست بالای صفحه کلید قرار دارد و برای تبدیل دکمه‌ها به ماشین حساب استفاده می‌شود. برای حل این مشکل، کلیدهایFN  و F11 را به طور هم‌زمان فشار دهید. دفترچه راهنمای تلویزیون خود را، برای یافتن ترکیب کلیدهای دقیق Num Lock در مدل خاص خود بررسی کنید.

نقص برنامه‌های جانبی

برای رفع این ایراد، ابتدا دستگاه‌های جانبی را از تلویزیون جدا کرده و سپس دوباره آن‌ها را وصل نمایید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

برای بررسی و رفع این اشکالات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برق تلویزیون را برای مدتی قطع کرده و سپس دوباره وصل کنید.
  2. اگر امکان به‌روزرسانی آنلاین وجود دارد، آن را آپدیت کنید.
  3. از طریق منوی سیستم، ریست فکتوری را انجام دهید.

با بازنشانی به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)، می‌توانید برنامه‌ای که باعث ایجاد مشکل و پرش تصویر در دستگاه شما شده است را شناسایی و حذف کنید.

اشتباه بودن تنظیمات تایمر

اگر تلویزیون در زمان‌های مشخصی خاموش و روشن می‌شود، ممکن است تایمر تنظیم شده باشد. به منوی تنظیمات بروید و بررسی کنید که آیا تایمر روشن یا تنظیم شده باشد. در صورت نیاز، آن را خاموش یا تنظیمات مربوطه را تغییر دهید.

قطعی برق

نوسانات برق، افت ولتاژ یا اتصالات نامناسب می‌تواند، باعث خاموش شدن ناگهانی و روشن شدن مجدد دستگاه شود. ممکن است محافظ خراب شده باشد یا کابل‌ها شل و معیوب باشند. در برخی موارد، مشکل خاموش و روشن شدن به دلیل ایراد در قطعات داخلی تلویزیون ایجاد می‌شود. برای رفع این موارد مطمئن شوید که تمام کابل‌های برق به درستی به پریز و تلویزیون متصل شده‌اند. می‌توانید از یک محافظ سالم برای محافظت از دستگاه، در برابر نوسانات برق استفاده کنید. دستگاه‌های جانبی مانند کنسول بازی را از تلویزیون جدا کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

اگر با انجام این راه‌حل‌ها، بحران خاموش و روشن شدن دستگاه شما همچنان ادامه داشت یا با مشکل چشمک زدن چراغ تلویزیون جی پلاس روبه‌رو شدید، باید با مرکز خدمات پس از فروش این شرکت تماس بگیرید. اگر با سؤالاتی همچون “چگونه حافظه تلویزیون جی پلاس را پاک کنیم؟” مواجه شدید یا تجربیاتی در این زمینه دارید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین آموزش های جی پلاس